Forum www.citroenxx.fora.pl Strona Główna

 Xsara

Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Wojtek




Dołączył: 04 Sty 2008
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:47, 17 Sty 2008    Temat postu: Xsara

Citroën Xsara - piękno i elegancja

Nadwozie: Xsara I

Sylwetka Citroën`a Xsary nawiązuje swą linią nadwoziową do modelu Citroën Xantia. Szczególne podobieństwo widać zwłaszcza w tylnej części nadwozia poprzez zastosowanie tylnego słupka ułożonego jednak inaczej (pod innym kątem), tworząc w przypadku Xsary bardziej zwartą karoserię. Natomiast przód pojazdu kojarzy się historycznie trochę z modelem 2CV wyłącznie jednak z charakterystycznym (choć niewielkim) przetłoczeniem maski silnika, a także z modelem ZX, ale tylko kratką wlotu powietrza, która została subtelnie wygładzona przez architekta Xsary – Donato Coco. Ta ciągłość historyczna zaznacza się w każdym modelu tworząc jednolitą Rodzinę Citroën`a. Xsara powstała w Centrum Stylistycznym Citroën`a w Velizy. Model Xsara występuje w trzech wersjach nadwozia tj. w wersji pięciodrzwiowej, trzydrzwiowej oraz kombi. Każdy z modeli z osobna wygląda pięknie i elegancko. Drapieżność świateł, zaokrąglone elementy czynią auto naprawdę ładne. Uroku dodają zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia z praktycznymi osłonami i listwami bocznymi w kolorze czarnym. Zabezpieczają one przed zarysowaniami na parkingach. Współczynnik oporu powietrza dla Xsary wynosi Cx=0,32.

Wnętrze: Xsara I

Pod tą ładną karoserią dostrzegamy inne plusy. Pojawia się bowiem skrzętnie ukryte, ale obszerne wnętrze pojazdu. Wnętrze Xsary jest bardzo ładne, a miłe w dotyku materiały tapicerskie, jak i materiały, z którego wykonana deska rozdzielcza samochodu sprawiają, że od razu chce się pojeździć takim samochodem. Mało praktyczne wydają się jedynie przyciski opuszczanych elektrycznie okien w środkowej konsoli a nie w drzwiach. Podyktowane to jest ergonomią, a więc aby wszystko było pod ręką kierowcy. Wnętrze samochodu jest bardzo szerokie. Wsiadając do tego samochodu ma się wrażenie, że to samochód z górnej półki a nie klasy kompakt.

Bagażnik zaskakuje ilością miejsca, bowiem 408 litrów to wartość, o jaką trudno w tej klasie aut. Przy złożonych siedzeniach możemy schować do bagażnika paczkę o wymiarach min. 0,83 cm (dł.) x min. 1,15 cm (szer.) x 0,48 cm (wys. do półki). Maksymalna szerokość bagażnika to 1,35 cm. Po rozłożeniu tylnych siedzeń uzyskujemy długość wynoszącą max. 1,45 cm. Pomimo, iż bagażnik jest na tyle duży, że wszystko się zmieści to producent samochodu pokusił się o wygospodarowanie licznych kieszeni w drzwiach samochodu, aby pomieścić w nich liczne bibeloty, jakie zdarzy nam się wozić podczas wielu wojaży. Dobrym tego przykładem są podłokietniki w drzwiach przednich, gdzie możemy schować np.: atlas samochodowy. Ponadto w centralnej konsoli jest schowek na płyty kompaktowe i kasety audio (schowek jest zamykany pokrywką na magnes, ale występuje tylko w wersji exclusive lub VTS). Podświetlany schowek znajduje się w desce rozdzielczej wraz z wytłoczeniami, na których można postawić puszki z napojami. Schowek ten jest podświetlany i zamykany na klucz w wersjach lepiej wyposażonych tj. od wersji SX w górę.

Ciekawostką bagażnika Xsary jest możliwość schowania półki tylnej znajdującej się zwykle pomiędzy szybą a siedzeniami. Jest to możliwe dzięki dużej szerokości wnętrza, gdyż gdy przewozimy jakieś większe rzeczy, tylną półkę kładziemy na szerokość, za siedzeniami. Pomysł prosty, ale bardzo użyteczny.

Znakomicie wyciszone wnętrze nie tylko od drgań i hałasów silnika, ale również zewnętrznych dźwięków możliwe było poprzez zamontowanie dodatkowej warstwy materiału wygłuszającego pomiędzy dywanikiem podłogowym a właściwą podłogą samochodu.

Bezpieczeństwo: Xsara I

W crash teście - Euro NCAP - Citroen Xsara zdobyła 3 na 4 gwiazdki (ostatnio podniesiono maksymalny poziom o jedną gwiazdkę) i jest jednym z bezpieczniejszych samochodów w klasie kompakt. Samochód który uczestniczył w teście wyposażony był w silnik 1.4, wyprodukowany został w październiku 1998 roku i posiadał 5 drzwiowe nadwozie.

Citroen posiada ograniczniki siły napięcia pasów bezpieczeństwa i uzupełniają one działanie poduszek powietrznych. W przypadku zderzenia zmniejszają nacisk pasów na klatkę piersiową. Xsara posiada również pirotechniczne napinacze pasów bezpieczeństwa , które skracają go 10 cm w ciągu 0,025 sek., utrzymując mocno kierowcę i pasażera w fotelu.

Gwarancja: Xsara I

Citroen udziela rocznej gwarancji mechanicznej na swój samochód (bez limitu przejechanych kilometrów). Lakier "chroniony" jest także roczną gwarancją, a perforacja - pięcio letnią.

Przeglądy należy wykonywać co 15 tysięcy kilometrów.

Przy kupnie samochodu "szczęśliwy nabywca" może za dodatkową opłatą przedłużyć gwarancję do trzech lat.

Nadwozie: Xsara II

Nowy Citroën Xsara to samochód, którego sylwetka wpisuje się w kanony nowej estetyki Citroëna: jednocześnie elegancka a zarazem nowatorska, o silnej osobowości. Jej przetłoczona maska jest teraz zintegrowana z nową osłoną chłodnicy i coraz bardziej nawiązuje do znanego stylu projektowania samochodów sprzed lat. Oglądając nową Xsarę nie mamy wątpliwości, że jest to Citroën. Nowe, przezroczyste reflektory o zespolonej płaszczyźnie dają silniejsze światło. W reflektorach przednich zamontowano również pod jedną osłoną światła przeciwmgielne. Reflektory swoim stylem nawiązują do bliźniaczego modelu Xsary Picasso i podkreślają żywiołowy charakter Xsary. Przedni (o 1.2 cm) i tylny (o 1.0 cm) rozstaw kół został zwiększony a koła mają 15 cali we wszystkich wersjach. Najbardziej zmodernizowano przednią część nadwozia tj. błotniki, jak również zderzak przedni z czarnymi listwami ochronnymi (są węższe niż w Xsarze I, mogą być lakierowane w standardzie, ale tylko w wersji VTS i Exclusive – ta druga wersja nie występuje na rynku polskim). Tylna część nadwozia ma nowy zderzak tylny, a ponadto nowy zamek otwierania bagażnika, który sprytnie jest umieszczony pod logo firmowym. Klosze tylnych świateł są w kolorze czerwonym i nadają charakterystyczny styl samochodu nowoczesnego. Te wszystkie zmiany sprawiły, ze Xsara stała się z zewnątrz samochodem większym, który śmiało może konkurować z dopiero co nowymi samochodami innych marek wchodzącymi na rynek motoryzacyjny. Ciekawostką samych zmian nadwoziowych było przeniesienie anteny radiowej z przedniej części samochodu na jego tył. Xsara II występuje w trzech wersjach nadwoziowych: Coupe, Berline, Break.

Wnętrze: Xsara II

Przestrzeń wewnętrzna jest bardzo obszerna, ale zmiany zewnętrzne nie wpłynęły na wielkość pojazdu w wewnątrz samochodu. Kokpit deski rozdzielczej zyskał nowy czarny kolor. Zmianom uległ środkowy panel kokpitu. Wygospodarowano miejsce na cztery rodzaje funkcjonalnych wyświetlaczy informujących kierowcę o podstawowych danych. Każdy z tych wyświetlaczy jest inny a jego montaż zależy od wersji wyposażenia. Najbardziej złożony z nich to tzw. system nawigacji GPS, który nie występuje w wyposażeniu na rynku polskim. Przyciski opuszczania i podnoszenia szyb przednich zmieniły swoje położenie z górnej części na dolną, podobnie przycisk ogrzewania szyby tylnej, który włącza funkcję ogrzewania lusterek bocznych. W samym wnętrzu zmieniono tapicerki dla poszczególnych wersji zgodnie z nowymi kanonami bezpieczeństwa i ergonomii pracy kierowcy. Pojawiły się nowe wyprofilowane fotele, tylna kanapa z trzema zagłówkami, gniazdo 12V, przyciemniane szyby, które filtrują prominie słoneczne i aż trzy położenia otwierania przednich drzwi. Schowek w centralnej konsoli (na CD i kasety Audio) posiada we wszystkich wersjach pokrywę zamykaną na magnes.

Bezpieczeństwo: Xsara II

Zmiana standardów bezpieczeństwa biernego i aktywnego wśród konkurentów Xsary wymusiło również na inżynierach Citroën`a możliwość zastosowania, także w wyposażeniu podstawowym tych wymogów. Xsara została wyposażona w cztery poduszki powietrzne, a ABS występuje od wersji SX na rynku polskim (na rynkach Europy Zachodniej ABS występuje również w wersji X). Inżynierowie Citroën`a dokonali jeszcze innych zmian "na polu bezpieczeństwa aktywnego". Umożliwili oni również montaż po raz pierwszy w tej klasie pojazdów poduszek kurtynowych (montaż tych poduszek jednak w warunkach produkcji seryjnej nie został do tej pory zastosowany). Konstrukcja samochodu została wzmocniona poprzez zastosowanie nowej struktury w karoserii samochodu zwiększając przy tym bezpieczeństwo bierne i wytrzymałość pojazdu. Ponadto zastosowano system ochrony bocznej SPL.

Gwarancja: Xsara II

Xsara II posiada roczną gwarancję mechaniczną (bez limitu przejechanych kilometrów), 12 letnią gwarancję antykorozyjną i 3 letnią gwarancję na lakier. Przeglądy i wymianę oleju należy wykonywać co 20 tysięcy kilometrów lub raz do roku (silnik benzynowy i wysokoprężny), gdyż silnik każdego z modeli zalewany jest fabrycznie olejem syntetycznym TOTAL 5W40. Przy kupnie samochodu każdy klient może przedłużyć za dodatkową opłatą gwarancję do lat trzech w zależności do 50 tysięcy kilometrów lub 100 tysięcy kilometrów. Ponadto również za opłatą można zakupić tzw. kontrakt obsługowy, który umożliwia bezpłatną eksploatację samochodu bez kosztów części zamiennych ponoszonych przez Klienta.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.citroenxx.fora.pl Strona Główna -> Citroen Xsara Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
gRed v1.3 // Theme created by Sopel & Programosy
Regulamin